Ce s-ar putea întâmpla dacă nu mai mănânci carne

Oamenii aleg să devină vegetarieni din mai multe motive. Unii o fac pentru sănătatea lor, în timp ce alții decid să nu mai consume carne din motive etice.

Sponsored links

Deși o dietă vegetariană are cu siguranță o mulțime de beneficii, renunțarea bruscă la carne poate duce la unele efecte secundare neașteptate și destul de neplăcute. La fel ca orice schimbare drastică a dietei, consumul de carne este foarte stresant pentru corpul tău și poate provoca unele simptome de sevraj la început.

Am decis să aprofundăm această întrebare și să aflăm diferitele moduri în care corpul tău ar putea reacționa dacă încetezi brusc să mănânci carne.

1. S-ar putea să îți apară coșuri

283798908_740238430662158_7205964036973639272_n

Dacă visezi să ai pielea perfect curată, atunci scoaterea bruscă a cărnii din alimentația ta poate aduce câteva surprize neplăcute. Carnea roșie este bogată în aminoacizi care sunt esențiali pentru producerea de colagen, iar faptul că nu obțineți suficient din acești nutrienți esențiali ar putea face pielea să arate lipsită de elasticitate.

Carnea conține zinc și chiar dacă vegetarienii mănâncă suficientă fasole și cereale care sunt, de asemenea, bogate în zinc, anumiți compuși din ele împiedică absorbția acestuia de către organism. A nu avea suficient zinc în organism vă poate afecta pielea în multe feluri, inclusiv provocându-vă acnee.

Sponsored links

2. Este posibil să simți nevoia de a lua mai multe gustări 

285078362_402039408504164_5181088477548197826_n

Carnea este una dintre principalele surse de proteine, iar dacă a fost scoasă brusc din alimentația ta, corpul tău ar putea răspunde intrând în modul de supraviețuire. Când încetați să mai măncați carne dintr-o dată, s-ar putea să observați că sunteți tot timpul tentați să ronțăiți ceva nesănătos.

Corpul tău are nevoie de timp pentru a se adapta la această schimbare bruscă a dietei, iar dacă te hotărăști să devii vegetarian sau vegan, ar trebui să ai tot timpul la îndemână niște gustări sănătoase, precum nuci sau fructe, pentru a evita tentația de a mânca un pachet de chipsuri sau covrigei.

3. Este posibil să aveți mai multe schimbări de dispoziție

c4646654bdbc1fe7cd54cccbad

Când adopți o nouă dietă, chiar dacă înseamnă schimbări bune pentru corpul tău pe termen lung, s-ar putea să treci la început printr-un roller coaster emoțional. Orice ai mânca are un efect puternic asupra nivelului tău de stres, deoarece microbiomul din stomac eliberează neurotransmițători care comunică cu creierul tău.

Sponsored links

Deși acest efect secundar neplăcut este temporar și se va estompa odată ce corpul tău se adaptează la schimbări, unii noi vegetarieni și vegani ar putea să simtă mai multă anxietate decât sunt obișnuiți.

4. Este posibil să observați că vă cade mai mult păr

285091582_377151807577854_7584016100396487683_n

Deși există o mulțime de surse bune de zinc pe bază de plante, cum ar fi leguminoasele, nucile și semințele, proteina este cea care ajută organismul să absoarbă zincul, iar vegetarienii și veganii pot fi expuși riscului de a nu primi suficient acest nutrient esențial.

Când nu primiți în mod regulat suficient zinc, acesta poate afecta părul și chiar duce la căderea părului pe termen lung. Dacă sunteți hotărât să nu mai mâncați carne, asigurați-vă că consumați cu până la 50% mai mult zinc decât cantitățile recomandate.

5. Te poate durea stomacul

285551925_860060924970355_78592692271356627_n

Sponsored links

În timp ce consumul de legume vă va face cu siguranță intestinul fericit, trecerea bruscă de la o grămadă de carne la deloc poate deranja structura unică a bacteriilor din stomac. Când îți schimbi drastic dieta și începi să mănânci alimente care sunt diferite de cele cu care te-ai obișnuit, poate provoca dureri de stomac și indigestie la început.

Tu cât de des consumi carne? Ai încercat vreodată să devii vegetarian sau vegan?

Sponsored links