9 Proprietăți sănătoase ale cafelei, dovedite de știință

390

În ultimul timp, au existat o mulțime de zvonuri controversate despre iubita noastră băutură de dimineață. Dar probabil veți fi de acord că nu există nimic mai bun decât să căutați o explicație științifică pentru rezolvarea unor dispute ca aceasta. Oamenii de știință afirmă că un consum moderat de cafea nu numai că este inofensiv, dar ar putea avea și o influență pozitivă asupra sănătății tale. De exemplu, iubitorii de cafea par adesea mai tineri decât persoanele care nu consumă cafea și sunt mai puțin expuși la anumite boli ale sistemului cardiovascular.

Advertisement Advertisement

Noi dorim să vă împărtășim o listă de proprietăți sănătoase ale cafelei, care ar putea înclina balanța către cei care sunt în favoarea consumului regulat.

1. Reduce riscul de ciroză hepatică

12q

Oamenii de știință de la Institutul Mario Negri din Italia au descoperit că consumul de cafea poate reduce riscul de a dezvolta ciroză hepatică cu până la 50%.

2. Îți scade șansele de a dezvolta Alzheimer și boala Parkinson

2

Oamenii de știință de la Centrul de Cercetare pentru Boala Alzheimer cu sediul în Tampa, FL, au efectuat un studiu pentru a stabili impactul consumului de cafea asupra dezvoltării bolii Alzheimer. Concluziile studiului au arătat că un consum de trei cești de cafea pe zi poate reduce riscul de dezvoltare a bolii cu până la 65%.

Advertisement Advertisement

Cercetătorii de la Universitatea Federală din Santa Catarina, Brazilia, au spus că consumul de cafea în mod regulat poate funcționa ca o soluție preventivă pentru boala Parkinson. Riscul dumneavoastră de a dezvolta o astfel de boală se reduce cu 20%.

3. Reduce riscul de boli canceroase

Numeroase studii efectuate în ultimele decenii demonstrează că cafeaua are o influență în cea mai mare parte negativă asupra sănătății noastre. S-a mai menționat că ar putea duce la dezvoltarea bolilor canceroase. Însă, această presupunere nu s-a dovedit corectă în ultimii ani.

Cercetările efectuate de Departamentul de Studii Clinice pentru Sănătate de la Universitatea din Milano și Departamentul de Epidemiologie al Institutului Mario Negri au dovedit că consumul de cafea reduce efectiv riscul apariției cancerului de sân și de prostată.

4. Influențează pozitiv sistemul cardiovascular

4

O altă percepție greșită generalizată despre cafea are de-a face cu impactul acesteia asupra sistemului cardiovascular. De fapt, mai multe studii efectuate de oamenii de știință de la Școala de Sănătate Publică Harvard, de la Universitatea Națională din Singapore și de la Spitalul pentru Femei Brigham, au arătat că persoanele care beau 3-5 cești de cafea pe zi au de trei ori mai puține șanse de a suferi de boli de inimă, comparativ cu cei care consumă alte băuturi.

Advertisement Advertisement

5. Reduce dezvoltarea bolilor articulare și a calculilor biliari

5

Guta este cauzată de o stare metabolică slabă și are ca rezultat acumularea diferitelor componente în țesutul corpului. Dar datorită faptului că cafeaua îmbunătățește metabolismul, consumul acesteia poate preveni guta. Acest fapt a fost dovedit de oamenii de știință atât de la Harvard Medical School, cât și de la Brigham’s Women’s Hospital.

Unele substanțe găsite în cafea, cum ar fi cofeina, vă pot reduce riscul de a dezvolta pietre la vezica biliară. Scott Gottlieb a aflat că riscul de a dezvolta această boală ar putea fi redus cu 4% dacă bei 4 cești de cafea pe zi și cu 45% dacă bei 5 cești.

6. Reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2

Oamenii de știință danezi de la Universitatea din Aarhus, Spitalul Universitar Aarhus și Spitalul Universitar Odense au demonstrat că consumul de cafea nu afectează dezvoltarea diabetului de tip 2. Cafestol, care este un ingredient al cafelei, crește de fapt nivelul de insulină din pancreas atunci când acesta din urmă este expus influenței glucozei. De aceea, consumul de cafea te poate salva de diabetul de tip 2.

7. Întinerește fiecare celulă din corpul tău

444

Advertisement Advertisement

Antioxidanții continuți de cafea au un impact de întinerire asupra celulelor corpului tău. Oamenii de știință de la Universitatea de Femei Ewha din Seul susțin că extractul de cafea vă poate ajuta să eliminați ridurile mici și previne pierderea de lichide și pierderea de colagen din organism. De aceea, oamenii care beau cafea în mod regulat par mai tineri decât alți oameni de vârsta lor.

8. Crește forța musculară în rândul vârstnicilor

După cum am menționat mai sus, există multe motive pentru care consumul de cafea la bătrânețe este o idee bună. Oamenii de știință de la Universitatea Coventry au descoperit că cofeina contribuie la creșterea forței musculare în rândul vârstnicilor. Acest lucru îi poate ajuta să prevină căderile accidentale și rănile.

9. Te ajută să trăiești mai mult

277957122_265557499010417_6365654064358154978_n

Marc J. Gunter și Neil Murphy spun că cafeaua vă poate reduce riscul de deces din diferite motive. Studiul a fost realizat în diferite țări și rezultatul a fost similar în sensul că rata mortalității a fost mai scăzută în rândul persoanelor care beau cafea în mod regulat. Oamenii de știință au subliniat, de asemenea, că chiar și fumătorii ar putea beneficia de pe urma consumului de cafea, deoarece fumatul nu schimbă acest efect.

Bei cafea des? Ați observat vreo schimbare când ați încetat să o beți în mod regulat? Spune-ne părerea ta în comentarii.

Distribuie pe: