9 Moduri naturale de a-ți curăța plămânii

Plămânii joacă un rol extrem de important în organism, reprezentând filtrul care ne protejează oganismul de poluare și infecții virale. Din nefericire, plămânii noștri pot suferi datorită aerului poluat, sau a substanțelor nocive la care ne expunem prea des.

Sponsored links

Respirația incompletă, senzația de lipsă de aer, durerile în piept și tusea seacă se numără printre semnele de avertizare că ai putea avea probleme cu plămânii. Netratate la timp, aceste probleme pot duce la apariția bolilor aparatului respirator, precum astmul, embolia pulmonară sau bronșita cronică. Dacă în ultima vreme ai observat schimbări în corpul tău și ai unul dintre aceste simptome, e timpul să iei măsuri.

Noi am întocmit o listă care vă va ajuta să vă protejați sănătatea plămânilor, sau să o restaurați, în cazul în care ați trecut printr-o afecțiune pulmonară care v-a afectat.

9. Ține capul sus în timp ce dormi

Pe perioada somnului, încearcă să îți pui sub cap o pernă mai voluminoasă,dar confortabilă, astfel încât între capul tău și pat să se formeze un unghi de 15 grade. Această poziție te ajută să eviți tusea seacă, deoarece poate reduce mucusul.

Sponsored links

8. Cere unui membru al familiei să te ajute să slăbești flegma din plămâni

Cere unui membru al familiei să te bată ușor pe spate cu mâna în formă de ceașcă. Bătaia cu palma ar trebuie să fie realizată ferm, pe partea din mijloc a spatelui. Cu ajutorul acestor bătăi, mucusul se poate desprinde din plămâni și astfel va deveni mai ușor de tușit și de eliminat.

7. Fă cuățenie generală

Uneori, anumite boli grave ale sistemului respirator pot să apară datorită expunerii prelungite la mucegai, care nu are nevoie de condiții prea sofisticate pentru a crește, ci doar de umezeală și nutrienți. Expunerea prelungită la mucegai poate să ducă la apariția astmului, alergiilor, a inflamațiilor, sau a altor probleme pulmonare.

Pentru a-ți ști plămânii în siguranță, asigură-te că locuința ta nu îți afectează sănătatea în niciun fel. Curăță praful din fiecare colț al casei și achiziționează un purificator de aer cât mai performant.

6. Protejează-ți plămânii de poluare

Sponsored links

Dacă vrei să îți păstrezi sănătatea plămânilor, încearcă să îi protejezi cât poți de des de poluare. Optează pentru o mască din cărbune sau cărbune activ, sau una mult mai specială cu filtru de particule P100 pentru a-ți asigura o respirație foarte sănătoasă.

 

5. Nu te abține atunci când îți vine să tușești

Nu încerca niciodată să te abții atunci când îți vine să tușești deoarece tusea este modul prin care organismul încearcă să scape de mucusul în exces. Dacă te vei abține, vei putea declanșa o infecție. Așadar, atunci când simți nevoia să tușești, fă-o.

4. Încearcă să ai o alimentație sănătoasă

Plămânii au nevoie de alimente care conțin multe vitamine și minerale. Așadar, ce poți face pentru a îți păstra plămânii sănătoși?

Sponsored links

Alimentația  organică te va ajuta să eviți riscul unor boli precum cancerul pulmonar, bronșita cronică și emfizemul.
Dacă nu poți trece complet la alimente organice, încearcă să eviți produsele care conțin conservanți și aditivi, dar și alimentele procesate sau preambalate. Înainte de a cumpăra alimentele de la magazin, verifică-le cu atenție etichetele.
Nu uita să consumi cantitatea necesară de apă zilnic. Apa te va ajuta să îți păstrezi o bună circulație a sângelui în plămâni, îi va menține hidratați și lipsiți de mucus.
Evită să iei suplimente cu beta-caroten dacă ești fumător, deoarece acestea pot crește riscul apariției cancerului de colon, plămâni sau prostată.

3. Fă cât poți de des exerciții simple

Exercițiile fizice te ajută nu numai să arați bine, ci și să îți menții organele sănătoase, inclusiv plămânii. Sportul face ca vitaminele și ceilalți nutrienți să ajungă mai repede la plămâni.

Dacă ai unele probleme grave ale plămânilor, întreabă un medic înainte de a încerca orice exercițiu fizic nou, pentru a nu pune prea multă presiune pe plămânii tăi.

Exercițiul chinezesc

Poziția de început: așezat pe podea sau pe un scaun

Sponsored links

Inspiră în timp ce ridici brațele și le așezi în fața ta. Apoi expiră.
Inspiră în timp ce îți miști brațele în lateral și ține-le la nivelul umerilor. Apoi expiră.
Inspiră în timp ce ridici brațele în sus deasupra capului. Apoi expiră.
Reveno la poziția inițială.
Repetă: de 10-12 ori

Aplecări și întinderi

Poziția de început: stai în picioare pe podea, cu picioarele apropiate unul de celălalt.

Apleacă-te încet în jos cât de mult îți permite corpul.
Expiră cât mai mult aer din plămâni
Revino la poziția inițială. Inspiră
Atenție: Nu încerca acest exercițiu dacă ai dureri de spate sau dureri în spatele piciorului.

Aplecare laterală

Sponsored links

Poziția de început: stai drept, cu picioarele ușor depărtate.

Respiră adânc.
Ridică brațul stâng deasupra capului și îndoaie încet corpul spre partea dreaptă în timp ce expiri.
Inspiră și revino la poziția inițială.
Repetă cu cealaltă parte.

2. Respiră corect

 

Modul în care respiri îți influențează enorm sănătatea. Cu cât plămânii tăi sunt mai puternici, cu atât întreg organismul tău funcționează mai bine și te simți mai bine.

Dacă vrei să îți crești cantitatea de oxigen din plămâni și să îți îmbunătățești capacitatea de a elibera dioxidul de carbon din aceștia, poți face câteva exerciții simple de respirație.

Sponsored links

Respiră cu buzele ușor deschise 

Inspiră pe nas timp de 2-3 secunde.
Expiră încet cu buzele întredeschise timp de 4-9 secunde.
Acest exercițiu te poate ajuta, să treci cu ușurință peste un atac de astm și să te calmezi mai repede.

Respirația diafragmatică

Poziția dse început: întins pe spate

Pune-ți o mână pe burtă și cealaltă pe piept.
Inspiră pe nas timp de 2-3 secunde.
Expiră cu buzele întredeschise apăsând ușor pe burtă timp de 3-4 secunde.
Durata: 5 minute

Deși oamenii nu utilizează prea des acest tip de respirație, ea te poate ajuta să îți crești capacitatea pulmonară și  să-ți faci plămânii mai puternici.

Respirație zgomotoasă

 

Inspiră adânc pe nas.
În timp ce expiri, fă-o cu sunet.
Acest tip de respirație te poate ajuta să îți întărești diafragma și să trimiți mai mult oxigen către plămânii tăi.

Anulom-Vilom Pranayama

Poziția de început: așezat confortabil.

Ridică una din mâini și acoperă-ți o nară cu un deget. Inspiră adânc.
Închide cealaltă nară și expiră.
Inspiră prin aceeași nară prin care tocmai ai expirat.
Închide cealaltă nară și expiră.
Durata: 3 minute pentru începători, 15–20 de minute pentru persoanele care au mai făcut acest tip de exercițiu.

1. Folosește presopunctura

Conform ghidului punctelor de presopunctură, pe corpul tău există câteva puncte cheie care îți pot ameliora problemele de respirație și problemele legate de tuse. Unul dintre aceste puncte se află la baza degetului mare. Apasă ferm acest punct timp de 3 minute pentru a vedea rezultatele.

Care dintre aceste sfaturi ți s-au părut mai eficiente? Știi și alte metode de a-ți menține plămânii sănătoși? Scrie-ne în comentarii părerea ta.

Sponsored links