9 Hormoni care te fac să te îngrași și cum să eviți asta

6172

Îngrășarea este foarte des asociată cu supraalimentarea și poate fi cauzată de diverși hormoni care devin dezechilibrați. În timp ce îngrășarea este simplă ușoară, pierderea Kilogramelor în plus nu este deloc ușoară. Diferiți factori declanșatori, cum ar fi stresul, vârsta, genele și alegerile necorespunzătoare ale stilului de viață pot provoca un dezechilibru hormonal care duce la obezitate.

Advertisement Advertisement

Noi am identificat 9 hormoni care provoacă un dezechilibru în organism, care pot determina îngrășarea. De asemenea, vă vom spune cum puteți ține acești hormoni sub control.

Hormonii tiroidieni

Glanda tiroidă este poziționată la baza gâtului nostru. Produce hormoni T3, T4 și calcitonină care sunt responsabili pentru menținerea metabolismului organismului. O producție mai mică decât necesarul a acestor hormoni duce la hipotiroidism. Hipotiroidismul este adesea asociat cu creșterea în greutate, în principal din cauza acumulării de apă în corp și nu de grăsime, făcând ca persoana respectivă să arate mai plinuță.

Cum să eviți:

Consuma sare iodată.
Consumați alimente bine gătite și evitați legumele crude.
Luați suplimente de vitamina D.
Consumați alimente bogate în conținut de zinc, cum ar fi stridiile și semințele de dovleac.

Advertisement Advertisement

Insulină

Insulina este un hormon secretat de pancreas. Ajută la transportul glucozei în celule pentru a fi folosită ca energie sau pentru a fi stocată sub formă de grăsime, menținând astfel nivelul de glucoză din sânge. Consumul excesiv de alimente procesate, fast food, gustări nesănătoase, alcool sau băuturi îndulcite artificial poate duce la dezvoltarea rezistenței organismului la insulină.

Acest lucru face ca celulele musculare să nu recunoască insulina legată de glucoză, ceea ce duce la rămânerea glucozei în fluxul sanguin. Acest lucru determină o creștere a nivelului de zahăr din sânge care duce la îngrășare și diabet de tip 2.

Cum să eviți:

Consumați legume cu frunze verzi, fructe de sezon și legume de sezon.
Pentru a vă îmbunătăți nivelul de acizi grași omega-3, consumați pește gras, nuci, ulei de măsline, semințe de in.
Bea cel puțin 3 litri de apă în fiecare zi.
Începeți să vă antrenați cel puțin 4 ore pe săptămână.
Evitați alcoolul, gustările târzii, băuturile gazoase și îndulcite artificial.

Advertisement Advertisement

Cortizol

 

Cortizolul este un hormon secretat de glandele suprarenale atunci când sunteți deprimat, anxios, stresat, nervos, furios sau rănit fizic. Rolul său principal este de a reduce nivelul de stres prin creșterea nivelului de zahăr din sânge, suprimarea sistemului imunitar și ajutând la metabolismul grăsimilor, proteinelor și carbohidraților. Dar, având în vedere stilul nostru de viață adesea necorespunzător, organismul nostru poate fi într-o stare constantă de stres, ceea ce duce la secreția de cortizol dăunător sănătății noastre generale, favorizând depunerea de grăsime viscerală și stimulând creșterea celulelor adipoase.

Cum să eviți:

Încearcă să dormi cel puțin 8 ore în fiecare noapte.
Scoate din alimentația ta alimentele procesate, alimentele prăjite și alcoolul.
Practicați respirația profundă, yoga și meditația timp de cel puțin o oră în fiecare zi. Ajută la reducerea nivelului de stres.
Petrecețicât mai mult timp cu familia și prietenii apropiați. Nu există o modalitate mai bună decât aceasta de a te relaxa!

Testosteron

Advertisement Advertisement

 

Testosteronul este adesea considerat a fi un hormon masculin, dar este secretat și de către femei. Are rol în arderea grăsimilor, întărește oasele și mușchii și îmbunătățește libidoul. Vârsta și stresul ridicat pot provoca o scădere semnificativă a nivelului de testosteron la femei, ceea ce duce la pierderea densității osoase, la pierderea masei musculare și la apariția obezității.

Cum să eviți:

Fă exerciții fizice în mod regulat. Ajută la îmbunătățirea nivelului de testosteron.

Evitați alcoolul.

Consumă suplimente proteice.

Includeți alimente bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, semințele de dovleac și semințele de in în alimentația voastră.

Progesteron

Nivelul de progesteron și estrogen ar trebui să fie echilibrat în organism pentru ca acesta să funcționeze corect. Nivelurile de progesteron pot scădea din cauza unei varietăți de motive, cum ar fi stresul, utilizarea de pilule contraceptive, menopauză etc. Acest lucru poate duce la creșterea în greutate și depresie.

Cum să eviți:

Fă sport regulat.
Încearcă meditația.
Evitați stresul.

Estrogen

Estrogenul este principalul hormon sexual feminin. Orice dezechilibru în nivelurile de estrogen din organism poate duce la creșterea în greutate. Nivelurile ridicate de estrogen din organism se pot datora fie supraproducției de hormon, fie din cauza unei diete bogate în estrogen.

Când nivelul de estrogen crește, celulele care produc insulină devin stresate. Acest lucru vă face rezistent la insulină, determinând o creștere a nivelului de glucoză din sânge și duce la creșterea în greutate.

Femeile aflate în premenopauză au un nivel mai scăzut de estrogen. Pentru a reumple aprovizionarea cu estrogen, organismul începe să caute alte surse care produc estrogen. O astfel de sursă sunt celulele adipoase. Când nivelurile de estrogen scad, organismul începe să convertească toate sursele disponibile de energie în grăsimi pentru a umple nivelul de glucoză. Acest lucru duce la creșterea în greutate.

Cum să eviți:

Consumați cereale integrale, legume proaspete și fructe.
Evitați alcoolul.
Fă sport regulat.
Evitați carnea procesată.

Leptina

Leptina este un hormon care reglează echilibrul energetic în organism prin inhibarea foamei. Dar atunci când mâncăm alimente bogate în conținut de zahăr, surplusul de fructoză se transformă în grăsime care se depune în ficat, burtă și alte regiuni ale corpului. Aceste celule adipoase secretă leptina.

Pe măsură ce se secretă din ce în ce mai multă leptină, corpul devine desensibilizat la ea. Acest lucru face ca creierul să nu mai primească semnale pentru a evita să mănânce.

Cum să eviți:

Evitați alimentele bogate în zahăr. Nu consumați mai mult de 3 porții de fructe pe zi.
Consumați legume cu frunze de culoare verde închis.
Evitați alimentele procesate.
Dormiți suficient. Se recomandă 7-8 ore de somn zilnic.
Menține-te hidratat!

Grelina

Secretată în principal de stomac, grelina este cunoscută drept hormonul foamei. Grelina stimulează apetitul și crește depunerea de grăsime. Nivelurile de grelină sunt, de asemenea, ridicate atunci când oamenii țin o dietă strictă sau în timpul postului.

Cum să eviți:

Fă sport în regulat.
Mănâncă la fiecare 2-3 ore.
Bea 1½ cani de apa cu 20 de minute înainte de masa.

Mănâncă fructe proaspete, legume și alimente bogate în conținut de proteine.

Melatonina

Melatonina este un hormon care reglează somnul și starea de veghe. În timp ce dormim, corpul eliberează hormoni de creștere care ajută organismul să se vindece, să îmbunătățească funcțiile corpului și să construiască mușchii slabi. Dar dacă nu dormim corespunzător, acest proces de vindecare este întrerupt, provocând stres și în cele din urmă ducând la creșterea în greutate indusă de inflamație.

Cum să eviți:

Nu mâncați noaptea târziu sau înainte de a merge la culcare.
Dormiți suficient.
Dormi într-o cameră întunecată și rece.
Opriți toate gadgeturile înainte de a dormi.
Deși unele dintre numele hormonilor ar putea suna complicat, suntem siguri că v-ați dat seama până acum care hormon vă face să vă îngrășați. Spune-ne în comentariile de mai jos părerea ta.

Distribuie pe: